mistrall

shushu.
jag red ju misse igår som jag brukar göra på fredagar hehe.
vi hade martin, för linda var typ sjuk/fyllde år, men han är fett skön :)
först skrittade vi på långa tyglar och utan stigbyglar, sen kortade vi tyglarna lite grann och så gjorde vi volt tillbaka - galopp - avbrott till skritt - repeat. typ.
jag var inte riktigt van vid de, men det var ju kul och givande, för i början var jag typ sämst och det tog för lång tid att sakta av till skritt, men efter ett tag svarde han mycket bättre (!) så då blev jag glad :))
vi skrittade också över bommar på långa tyglar förresten ;)
sen så skulle vi hoppa på diagonalen ett litet hinder i så lugn galopp som möjligt och landa i rätt galopp ut i nya varvet. det gick lite sämre, han taggade sönder och typ reste sig (??) haha att han ens orkar, nutte :)
men det gick helt okej sen, fick dock inte rätt galopp efter alla gånger, men jag hade lite mycket att koncentrera mig på före hindret, att jag glömde att driva igenom och efter hindret, så det kunde ha gjorts bättre.
så det gick väl okej :)
jag stog och myste ett tag efteråt med mistral också, pysslade lite och stretchade ut hans små bakben hihi.
dock glömde jag att själv stretcha så imorse vart det hej träningsvärk :/
haha <3
see yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0